Informatie voor verwijzers

Wanneer u een client naar ons wilt verwijzen vinden we het erg prettig wanneer u cliënten adviseert om zelf contact met ons op te nemen. Wij kunnen bij de aanmelding van direct inschatten of wij de passende hulp kunnen bieden of meedenken over een alternatief. We geven dan ook gelijk informatie over de wachttijd en de kosten. Indien u een verwijsbrief heeft gemaakt kunt u deze aan de cliënt meegeven of, na de aanmelding, aan ons opsturen. Vooraf zelf een verwijsbrief naar ons opsturen blijkt in de praktijk vaak nadelen te hebben. Cliënten zijn niet altijd goed op de hoogte van de kosten en de wachttijd wat soms betekent dat ze na een wachttijd alsnog af zien van een vervolg. In die situaties is het tevens onprettig dat privacy gevoelige informatie bij ons bekend is.

Bij onze praktijk kunnen cliënten ook zelf aanmelden, zonder verwijzing. Bij alle aanmeldingen geldt dat cliënten, wanneer het behandelplan wordt besproken, kunnen aangeven of ze willen dat er informatie naar de huisarts of andere verwijzer gaat. Indien hier toestemming voor is gegeven ontvangt u van Mw. de Ruiter niet het volledige intakeverslag maar een samenvatting bestaande uit de hulpvraag, diagnostiek en DSM classificatie en het behandelplan. Tevens maakt deze toestemming het mogelijk om tussentijds (telefonisch, per mail of anderszins) te overleggen. Bij afsluiting van de behandeling of wijziging in het behandelplan ontvangt u hiervan dan ook beknopte rapportage. Dhr. Brinkman rapporteert alleen bij afsluiting van de behandeling.

Indien de cliënt geen toestemming geeft ontvangt u geen informatie en kunnen we tussentijds ook niet anderszins inhoudelijk overleggen.